„Možnost kandidovat na Oscara je pro nás velkou ctí a ohromnou příležitostí pro naší zemi. Film kandiduje ve své americké verzi, tedy s anglickým dabingem, který náš film snad ještě více přiblíží Akademikům. Na rozdíl od kategorie Nejlepší cizojazyčný film, ve které reprezentanti České republiky soutěží mezi zhruba stovkou filmů z celého světa, se navíc soutěž animovaných filmů každoročně týká zhruba 25 filmů, šance na úspěch jsou tedy mnohonásobně vyšší,“ říká producent filmu Matěj Chlupáček.
Film Život k sežrání byl navíc nedávno nominován na cenu Evropské filmové akademie, přezdívané též jako „evropský Oscar“. Získal ocenění na několika mezinárodních festivalech, například cenu poroty na festivalu Annecy ve Francii, hlavní cenu na festivalu Schlingel v Německu diváckou cenu na Paris Mômes, dále byl uveden na festivalech v Šanghaji, Locarnu či Karlových Varech. Tvůrci se v následujících měsících vydají také do Barcelony či na Taiwan, a film byl prodán do kino distribuce po celém světě, do zemí jako Španělsko, Japonsko, Švédsko či Francie. Mezinárodním sales agentem filmu je prestižní francouzská společnost Goodfellas.
„Velkou výzvou kandidatury na Oscara je mimo složitost americké PR kampaně a organizování projekcí pro Akademiky především rozpočet. Ten se v případě kandidatury na Oscary pohybuje v desítkách milionů korun, my Češi máme většinou k dispozici mnohem méně. Naštěstí částí financí většinou přispívá Státní fond kinematografie, zbytek ale musí producent dofinancovat sám nebo skrze soukromé investory – v našem případě se jedná o nesmírně důležitou pomoc investorky Francescy Kolowrat a Nadace PPF, pro níž je téma podpory českého talentu na jeho cestě do světa zásadní,“ dodává producent filmu Matěj Chlupáček.
Dvanáctiletý Ben Pipetka rád sní a jí. A taky zpívá v kapele. A k tomu všemu se mu po návratu do školy po prázdninách začne líbit spolužačka Klárka. Co ale dělat, když ona jeho city neopětuje, a navíc ho školní lékařka zařadí do kategorie obezity druhého stupně? Film Život k sežrání vznikl na motivy stejnojmenné a u nás beznadějně vyprodané dětské knihy francouzského autora Mikaëla Olliviera o dospívajícím klukovi s nadváhou, který touží po vlastní restauraci a právě prožívá svou první lásku.
Film Život k sežrání produkuje společnost Barletta Matěje Chlupáčka, koproducenty jsou NOVINSKI, Česká televize, RTVS, Magicbab a Novanima Productions. Podpořili jej také Státní fond kinematografie Kreativní Evropa – MEDIA, Eurimages, Audiovizuálny fond, CNC a Région Nouvelle-Aquitaine. Distributorem je společnost Aerofilms. Světovým sales agentem je francouzská společnost Goodfellas.