
Proč to lidi tak snadno pomýlí
Hledáte trailer, na který čekáte, a najednou tam je video přesně se „správnými“ herci - vypadá to oficiálně, ale je to fake. Někde v popisku může být drobné upozornění jako „fan trailer“ nebo „AI“, ale není to výrazné. Mezitím se video indexuje tak, že vypadá jako legitimní oficiální trailer a lépe se umisťuje ve výsledcích vyhledávání. Server Deadline na jaře upozornil na problém falešných trailerů: velké peníze z monetizace a uživatelé, kteří se nechají zmást. Dva kanály - Screen Culture a KH Studio - se podle zjištění specializovaly na takzvané „pastičky“. Například údajně 23 falešných verzí traileru k Fantastická čtyřka: První kroky přeskákalo oficiální trailer ve výsledcích vyhledávání.
Jak YouTube reagoval
Nejprve YouTube pozastavil inzerci u těchto kanálů. Kanály se ale snažily obejít pravidla tím, že do popisků přidaly označení jako „fan trailer“, „parodie“ nebo „concept trailer“. To bylo ale poloviční řešení: problém byl v metadatech - neviditelných popiscích určených k indexaci - která byla upravená tak, aby videa působila oficiálně. Nakonec platforma tyto kanály zcela zablokovala. Podle Deadline nebyla všechna velká studia proti tomuto jevu - například Warner Bros Discovery a Sony údajně nežádaly YouTube, aby videa smazal, ale měly zájem, aby se monetizace přesměrovala k nim. Tato informace však není potvrzená.
Problém pokračuje - a AI to usnadňuje
I když byly Screen Culture a KH Studio odstaveny, podobné kanály vznikají dál. Generativní umělá inteligence totiž značně zjednodušuje tvorbu takových podvrhů. Nejrozumnější rada je tak spoléhat se na ověřené stránky a zdroje, které dostávají trailery přímo od distribučních společností.



