
Podrobnosti o produkci a tvůrcích
Pokračování The Social Network má konečně název a datum vydání. Popisováno jako „doplňující dílo“ k filmu režírovanému Davidem Fincherem v roce 2010, The Social Reckoning vstoupí do kin 9. října 2026, jak právě oznámila Sony Pictures. Režie je v rukou Aarona Sorkina, scenáristy prvního filmu - stejně jako A Few Good Men, Moneyball a Charlie Wilson's War - a režiséra Molly's Game, The Trial of the Chicago 7 a Being the Ricardos. Známe také bohaté a významné herecké obsazení: Mikey Madison, Jeremy Allen White, Bill Burr a Jeremy Strong, který ztvární zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga. Natáčení by mělo začít příští měsíc.
Dědictví prvního filmu
I The Social Network vyšel v říjnu a ukázal se jako velký úspěch jak kriticky, tak komerčně. Film vydělal celosvětově 226 milionů dolarů a byl nominován na 8 Oscarů, přičemž získal tři vítězství: za nejlepší hudbu, nejlepší střih a především za nejlepší původní scénář.

Děj a skutečný příběh, který film vypráví
Pokud se The Social Network zaměřoval na vznik a první slavné časy Facebooku, až po soud o 600 milionů dolarů proti Marku Zuckerbergovi, The Social Reckoning se odehrává zhruba 20 let po spuštění největší a nejslavnější sociální sítě na světě podle počtu uživatelů. Konkrétně film vypráví o tom, jak IT Frances Haugen (Mikey Madison), najatá Facebookem v roce 2009, požádala reportéra The Wall Street Journal Jeffa Horwitze o pomoc s odhalením nejškodlivějších tajemství sociální sítě.

V roce 2021 newyorský deník publikoval sérii článků známých jako Facebook Files, v nichž byly označeny škodlivé dopady Facebooku na dospívající a jeho neschopnost předcházet dezinformacím, které měly jako nejzávažnější důsledek podněcování nenávisti a násilí. Facebook Files také zvýraznily trvalé úsilí firmy upřednostňovat svůj růst na úkor bezpečnosti a blaha uživatelů. Na podzim téhož roku Frances Haugen svědčila před Senátem Spojených států s tím, že sociální síť vytvořená Zuckerbergem má v úmyslu nadále upřednostňovat zisky před ochranou uživatelů.
