Pravidelní návštěvníci a návštěvnice zmíněných kin už jsou zvyklí, že zdi tamních foyer zkrášlují originální plakáty. Ty pochází ze sbírky Terryho ponožky. Od konce června si v Aeru mohli všimnout výstavní kolekce dvaceti plakátů k filmům Miloše Formana, která připomíná, že uplynulo čtyřicet let od uvedení osmi Oscary oceněného režisérova snímku Amadeus. Kromě původního československého plakátu Jana Webera expozice výhradně představuje zahraniční filmové plakáty. Plakátovou velmoc Polsko zastupují dvěma plakáty k Amadeovi Jakub Erol a Mieczyslaw Wasilewski. Původní plakát k premiéře filmu v USA, který na výzvu Miloše Formana navrhl ve Spojených státech žijící Petr Sís, je na výstavě zastoupen dvěma německými mutacemi. Plakáty ke snímku Lásky jedné plavovlásky lze v expozici najít hned ve třech variantách. A například legendární Formanův opus Hoří, má panenko můžete spatřit hned ve čtyřech zahraničních variantách: dánské, německé, polské a maďarské.
Nejvýznamnější český komiksový tvůrce, Kája Saudek, se prý učil číst na příhodách Kocoura Felixe, po něm propadl Disneyho postavičkám a po válce objevil klasické americké superhrdiny jako Captain America nebo Wild Cat. Na základní škole proto začal kreslit první komiksy i se svým bratrem Janem. K většímu průlomu došlo v roce 1966, kdy ho Miloš Macourek přizval ke spolupráci na snímku Kdo chce zabít Jessii?. Saudek výtvarně zpracoval titulky a plakát (obě v duchu svého oblíbeného žánru) a vytvořil pro film několik stran fiktivního komiksu o honbě za antigravitačními rukavicemi. Nejplodnější období Saudkovy plakátové tvorby končí rokem 1971, kdy mu bylo zakázáno veřejně publikovat. Represe režimu však nepřipravila Saudka o uznání, kterého se mu dostává ve stále větší míře i v zahraniční. Jeho komiksová tvorba je vysoce ceněná a o jeho filmové plakáty je mezi sběrateli velký zájem.
O sbírce Terryho ponožky
Terryho ponožky, které mají za sebou více než 200 výstav po celém světě, se starají o databází asi 20 000 autorských výtvarných plakátů. Výstavy v kinech Aero, Bio Oko a Světozor podporuje také Magistrát hlavního města Prahy. Terryho ponožky zahájily svou činnost v listopadu roku 2005, kdy ho slavnostně otevřel režisér Terry Gilliam. Za 18 let činnosti se ze sbírky stala nejen největší online databáze filmových plakátů, ale také jeden z největších prodejců v ČR.
Kurátor Pavel Rajčan se letos postaral i o expozici 50 - Příběh vizuálního stylu Filmovky na Letní filmové škole v kině Hvězda v Uherském Hradišti. Vystavená kolekce představuje třicet ideových plakátů k jednotlivým ročníkům a to od roku 1994 až k letošnímu jubilejnímu 50. ročníku.