Řemeslo a estetika: návrat k tradičnímu filmu
Stejně jako u Tváře vody, Faunova labyrintu nebo Pinocchia chtěl del Toro vytvořit vlastní vesmír, ctít tradiční řemeslo sedmého umění a odmítat počítačovou grafiku. V obsazení Frankensteina jsou mimo jiné Oscar Isaac (Victor Frankenstein), Jacob Elordi (monstrum), Mia Goth a Christoph Waltz. Herci doprovodili film na festival společně s režisérem, který během tiskové konference mluvil především o své nekonečné lásce k příběhu o Frankensteinovi:

"Bylo to vždycky náboženství už od dětství. Vyrůstal jsem v hluboce katolické výchově a nikdy jsem nepochopil představu svatosti, ale když jsem viděl Borise Karloffa na filmovém plátně, pochopil jsem, co znamená být svatým nebo mesiášem /.../ dlouho jsem čekal, než budu moci natočit film tím nejlepším možným způsobem, jak z tvůrčího hlediska, tak z hlediska velkosti, protože pro mě bylo důležité realizovat film schopný hluboce zasáhnout celý svět. Teď, když jsem ho dokončil, jsem v poporodní depresi."
Hostina pro herecký ansámbl
Poté Guillermo del Toro dodal: "Oscar Isaac přirovnal film k hostině, na kterou byli pozváni všichni herci. Když točíš film, můžeš se rozhodnout být pro štáb a obsazení hostem nebo hostitelem. Chtěl jsem udělat dvacetichodovou hostinu pro všechny, aby Frankenstein cítili i jako svůj vlastní film, takže jsem potřeboval, aby to byl ambiciózní a pečlivě zpracovaný projekt."
Proč méně CGI
Ohledně důvodu, proč řekl ne velkému množství speciálních efektů, del Toro vysvětlil: "Použil jsem reálné kostýmy a scény, protože jsem potřeboval, aby vše na place hrálo. Pokud řekneš herci: 'Hraj před green screenem a obracej se k míčku,' výsledek je velmi odlišný od toho, když ho postavíš do skutečného laboratoře se skutečnými okny, skutečně vysokým stropem a opravdovými obřími bateriemi. V druhém případě herec skutečně interaguje s tím, co má kolem sebe, a dává to i větší dojem pravdivosti.' "CGI je pro losery" dodal herec Christoph Waltz.

Pohled Oscara Isaaca na Victora
Oscar Isaac se rozmluvil více a sdílel s novináři, jak vidí svou postavu a jak se k ní postavil: "K Victoru jsme se hned přiblížili tak, že jsme ho vnímali spíše jako umělce než jako vědce - a to kvůli tomu, jak se obléká, jak se pohybuje a kvůli bolesti, kterou nosí v sobě; a pokud o tom přemýšlíte, tento film mluví o outsiderech, tedy o těch, kdo se cítí mimo místo, a musím přiznat, že role, které nejraději hraju, jsou role mužů, kteří vždy svět pozorovali za sklem okna a tedy se do života opravdu nezapojovali. V tom smyslu je pro mě Frankenstein velmi osobní film, a myslím, že jedna z otázek, které klade, je: 'Jak žít se zlomeným srdcem?' nebo 'Co uděláš se zlomeným srdcem?', a často ten, kdo má zlomené srdce, je schopný krutosti. Vše, co se děje, je výsledkem snahy těchto lidí vypořádat se s následky zlomeného srdce, a Victor má podle mě zlomené srdce."
Film jako odraz současnosti
Pokud je pravda, že každý film zasazený do jiné doby mluví o dnešku, Frankenstein je podle del Tora odrazem doby zmítané válkami a nenávistí, v níž ani umělá inteligence nenechává spát. Guillermo del Toro dodává: "Žijeme v čase teroru a hrozeb. Protijed, který umění má, je láska spolu s odpuštěním. Ústřední otázka románu je: 'Co znamená být člověkem? Co nás dělá lidskými?' Není naléhavějšího úkolu než snažit se zůstat lidmi v okamžiku, kdy všechno působí falešně a to, kým skutečně jsme, zůstává skryto. Člověk má nekonečné množství odstínů: může být bílý, černý, šedý, zelený a všechny různé odstíny mezi těmito barvami. Myslím, že tento film se snaží trvat na právu zůstat nedokonalými a snažit se pochopit druhého i v nejtěžších okolnostech. Myslím, že Frankenstein je pro mě velmi autobiografický film a také pro všechny, kdo se snaží zachovat si duši v časech, které právě žijeme. Já se nebojím umělé inteligence, ale přirozené hlouposti."




