Hotel Almanac X Alcron je známý svou dlouhodobou podporou umění, pravidelně spolupracuje s vybranými talenty z nejrůznějších oblastí. Aktuálně jsou v hotelu v rámci dočasné expozice vystavena právě díla Jana Bicana a na hosty tak kromě prémiových služeb a jedinečné prostředí čeká i unikátní vizuální zážitek. Úspěšná spolupráce s Janem se nyní přesouvá i do Eliasu.
V rámci zajímavého eventu byla představena speciální káva od české pražírny Nordbeans, jejíž obal zdobí motiv vytvořený osobně Janem Bicanem. Tento design byl navržen výhradně pro Elias a odráží Bicanův přístup k umění a symbolice kavárny. „Při malování motivu jsem se inspiroval lehkostí bytí. Právě ta ve mně evokuje jistý meziprostor, kde se strasti zamění za slasti. Jako by se na malou chvíli zastavil svět a jedinou podstatou života zůstává, zdali filtr doplním muffinem nebo croissantem. Rozehraná symfonie pastelových barev se rozpíjí ve sladké nicnedělání. A tenké linky inkoustu dotvářejí ostrost chaosu. Právě ten nás za pár vteřin probudí do reality, která je však díky odéru kávy o něco příjemnější," komentuje autor.
Svou uměleckou vizi předvedl Jan Bican naživo i během akce, v podobě life zdobení výlohy kavárny. Originální dílo s motivy kávy a ikonografie Elias hosty nadchlo. Tento netradiční dekor bude průběžně aktualizován i v průběhu celého následujícího roku, kdy se bude tematicky měnit v závislosti na sezóně a různých speciálních příležitostech. V roce 2025 bude uveden také speciální merch kavárny Elias. Bude zahrnovat unikátní produkty propojené s Bicanovým uměleckým stylem.
Neoddělitelnou součástí filozofie hotelu i kavárny Elias je snaha o podporu udržitelnosti a biodiverzity ve městě. V rámci uvedení nového projektu tak byla představena také spolupráce s odborníkem na včelařství, panem Augustinem Uváčikem, který promluvil o významu včel ve městech a její zásadní roli pro ekosystém a biodiverzitu. „Med, který získáváme z úlů umístěných na střeše hotelu, pečlivě využíváme při snídaních v hotelové restauraci a také v kavárně Elias, která vychází z veganského konceptu. Kromě toho si náš med brzy budou moci zakoupit i hoteloví hosté a návštěvníci,“ uzavírá Kristýna Valoušková, marketingová ředitelka hotelu Alcron.